Zoznámte sa s ďalším kaderníctvom, ktorý si chce nás zákazníkov získať nadštandardnou starostlivosťou. Tentokrát si predstavíme plzeňský salón LIQUID.
Majiteľ plzenského salónu LIQUID, pán Rostislav Janků, sa pri rekonštrukcii svojho salónu inšpiroval špeciálnym konceptom značky L’Oréal nazvaným Salon Emotion. Pre neho bolo hlavným dôvodom k zmene lepšia dostupnosť salónu, ktorý sa teraz nachádza priamo v centre mesta. Priestory sú väčšie a klienti môžu bez problému pred salónom zaparkovať. Ďalším, nemenej dôležitým dôvodom bolo zlepšenie kvality poskytovaných služieb, vrátane prostredia, v ktorom by sa jeho klienti cítili skvele a radi sa vracali. Rastislava Janků vyspovedala Slavomíra Barnová z L’Oréal Professionnel.
Aký bol hlavný dôvod, ktorý vás doviedol k rozhodnutiu zrenovovať váš salón?
Hlavným dôvodom pre zmenu bola predovšetkým lepšia dostupnosť nových priestorov, ktoré sú priamo v centre Plzne a tiež výrazne väčšia plocha nového salónu. Naši zákazníci majú teraz ďaleko lepšiu možnosť u nás zaparkovať, čo je tiež nesmierne dôležité. Súčasne je pre mňa veľmi dôležité prinášať zákazníkom neustále zlepšovanie kvality všetkých poskytovaných služieb vrátane nového prostredia, v ktorom sa budú cítiť skvele. A najmä, ak máte osobitý štýl, môžete sa skvelo odlíšiť od konkurencie.
Salon sa nesie v japonskom duchu. Čo bolo vašou inšpiráciou a prečo ste si vybral práve tento neobvyklý štýl?
Veľmi rád cestujem, už som prešiel snáď všetky kontinenty a naposledy som navštívil Švédsko. To pre mňa bolo tiež veľkou inšpiráciou, pretože je tam neuveriteľné množstvo dizajnových salónov, kde je základom inšpirácia prírodou. Čo ma tiež inšpirovalo a preniesol som si ju do salónu v podobe závesných mini stromčekov, ktoré sme inštalovali do našej výlohy. Veľa salónov je vo Švédsku designované minimalisticky, čo sa mi veľmi páčilo. No a Ázia, to je moja srdcová záležitosť. Preto som chcel mať salón v japonskom štýle, aj keď som tam ešte nebol. Bolo pre mňa dôležité, aby som si skúsil salón vytvoriť podľa seba, ale nebol pritom príliš ovplyvnený. Preto sa chystám Japonsko navštíviť až teraz.
Ako prebiehala Vaša spolupráca s tímom L’Oreal, ktorý má na starosti projekt Salon Emotion?
Spolupráca s L’Oréal pre mňa bola jednoznačne prínosom. Salon Emotion je skvelý projekt, ktorý je naozaj prepracovaný a ponúka celý rad inšpirácií. Pretože sa sám zaoberám návrhom interiérov, naša spolupráca prebiehala na báze vzájomných konzultácií a odovzdania jedinečného know-how celého projektu. Proste vzájomné obohatenie.
Môžete byť viac konkrétny?
Určite. Napríklad výlohy. Takmer po celom obvode salóna sú veľké presklené výklady. Realizovali sme tu hneď niekoľko prvkov zo Salónu Emotion, napríklad komunikáciu a vystavenie top produktov alebo ponuku služieb spoločne s cenníkom. Ľudia z ulice tak vďaka tomu chodia nakupovať produkty, ktoré tu naši kaderníci umiestni, pretože im verí. Ale pokiaľ ide o cenník, tomu som sa najskôr bránil. Ale potom mi došlo, že na tom niečo je a skutočne to láka klientov dovnútra. Všeobecne je u nás problém, že nie sme moc zvyknutí prezentovať ceny. Ale to je chyba, naozaj to láka klientov dovnútra a odbúrava strach a neistotu, či si to môžu dovoliť. Tiež sme do salónu umiestnili tester stolík, na ktorom naši zákazníci nájdu vždy novinky a môžu si ich vyskúšať.
Všimla som si, že ste do salóna umiestnil foto stenu, ktorá je tiež jednou zo súčastí Salónu Emotion. Ako na ňu klienti reagujú?
Určite je to zaujímavý prvok a to ako po stránke dizajnu, tak aj prakticky. Klientov samozrejme nenútime, aby sa vždy odfotili. Ale ak majú záujem si urobiť selfie alebo peknú fotku, je to pridaná hodnota pre klienta.
Ako sa v novom salóne pracuje vašim kaderníkom a ako na neho reagujú vaše klientky?
Kaderníci sa v novom priestore cíti dobre a nebola to pre nich nejaká drastická zmena, pretože duch a koncept zostal zachovaný. Prírodné prvky, otvorený priestor, ale novo majú napríklad viac priestoru na prácu a tiež aj väčšie súkromie, pretože jednotlivé obsluhy sú od seba oddelené. To oceňujú aj zákazníci, ktorí sa v salóne cítia skvele a milujú tú atmosféru. Predovšetkým potom dve veľké sochy z Kambodže, ktoré majú nastavené dlane do priestoru a vysielajú tak pozitívnu energiu.
Vyvolala zmena salónu nejaké reakcie u konkurenčných salónov?
Určite. Dá sa povedať, že otvorenie bola veľká udalosť a vzbudilo veľké emócie a pozornosť. Dokonca sa k nám chcela objednať aj konkurencia, ale mali sme bohužiaľ plno. Inak by sme ich samozrejme vzali.
Čo by ste odporučili salónom, ktoré uvažujú nad zmenou?
Nech do nej určite idú, pretože klient ju vždy ocení. Pre mňa najväčšia výzva je, keď niečo nejde, pretože vždy, keď sa to nakoniec podarí zrealizovať, je z toho o to väčšia radosť. A L’Oréal bol pre mňa naozaj rovnocenným partnerom počas rekonštrukcie. Pre salóny mám aj jeden užitočný tip. V celom salóne som použil osvetlenie z LED panelov a pások, ktoré je jednak dizajnové, ale súčasne aj veľmi praktické. Má malú spotrebu a v salóne nie je horúco.
Rostislav Janků je majiteľ salónu LIQUID, vizionár a veľký cestovateľ, ktorý stojí v čele známej modelingovej a reklamné agentúry Jaro Management. Kadernícky salón prevádzkuje už 15 rokov, v modelingu a reklame pracuje viac ako 20 rokov.
Rooseveltova 45/17, 301 00 Plzeň
Kontakty a kadernícky salón LIQUID:
Tel.: +420 377 457 759
Tel.: +420 730 154 900
E-mail: liquid@liquidstudio.cz
Otváracie hodiny kaderníctva LIQUID:
Pondelok až piatok: 7:30 – 20:00
Sobota: podľa objednávok
Zdroj obrázkov: L’Oréal